Det har været en skøn weekend, hvor hovedattraktionen har været min brors bryllup kombineret med min nevøs barnedåb! Til de interesserede kan jeg fortælle at begge knægte opførte sig eksemplarisk og at nevøen var ovenud sød i kirken og lod mig bære ham i dåbssvøbet!

It has been a wonderful weekend where the main attraction has been my big brothers wedding and the christening of my nephew. Both boys behaved very well 😉 and my nephew was a little angel in the church and let me carry him in the christening shawl!

Det har også været en weekend med en smule finitis. Jeg blev færdig med de skønne pink håndledsvarmere med perler på! Opskrift: min egen – en version af den, der ligger her på siden. Materialer og mål: noget rent uldgarn fra 80’erne og perler fra lageret – i alt 28 gram! Strikket på strømpepind 2½mm. Perlerne blev trukket på fra starten. Spidsfindigheder: omgangen før perlerne skulle placeres, lavede jeg en ekstra maske i ribben. Denne maske blev perlerne så placeret henover, sådan at de kom til at sidde i midten. Masken blev derefter strikket sammen med den efterfølgende. God eller grel? Rigtig, rigtig gode såmæn… jeg ved ikke helt om jeg vil af med dem 😉

It has also been a weekend with a case of finitis. I have finished the pink wrist warmers / mitts. Pattern: my own adaption of the pattern in the sidebar. Materials: some pure wool yarn from the 80’s and beads from the stash – total weight 28 gr. They are knitted on DPNs 2½mm and the beads were put on the yarn before knitting. Note: I made a stitch on the row before the beads, such that they end up being in the dead center of a 2k rib. Hot or not? very, very hot… I really can’t decide whether I can bear to part with them.

En anden lille ting er et par meget hurtige restesokker. Opskriften er den samme som altid, når jeg skal strikke et par hurtige sokker, nemlig den min strikkekarriere startede med for 3½ år siden. Dog med et par små ændringer. Hælen har nemlig en retstrikket kant i siden, der dels gør opsamlingen pænere og dels er ret pæn. Desuden er det første gang, jeg har strikket striber på den måde på hælflappen – det var sjovt! Dermed kan disse sokker godt tælle som august måneds sokker! Der er brugt 97 gram rester til sokkerne!

Another wee thing is some very quickly knit socks of some of my leftover yarn. The pattern is a version of the same sock pattern I always use – the one my mother taught me at the very beginning of my knitting career 3½ years ago. There are small changes, such as the stockinette edge at the heel flap – makes the knitting up of stitches very easy and makes a pretty detail. And I have never knitted stripes on the heel flap before – very cool! Thus the new things are enough to make these the socks for august. Oh, and I used 97 gr. for the socks.

Advertisements